Het was al duidelijk bij het binnenkomen: een fris, jong en ultra modern ontwerp dat met hoge constructies een opvallend en kleurrijk decor vormden. Het handelsmerk van deze kandidaat zat verweven in de ronde cirkels met snor en brilletje en zijn typisch hartenlogo prijkte tussen de immense afbeelding van engelenvleugels.
Op het middenplein op de podia werden de talrijke toeschouwers verwelkomd door de gastheer en deze bedankte hen reeds voor de aanwezigheid en ook zijn familie en alle teamleden voor zijn campagne, tesamen met zijn sponsors en andere medewerkers. Zijn ‘manager’ DJ Stino en Jempi zorgden voor een kleine en grote attentie met de affiche en zijn eigen logo als start voor zijn campagnevoering.
Voor deze jongste kandidaat is alles begonnen in 2007 als lid van de Zjieke Zjieratten. Momenteel is hij lid van Possensje waarvan een 60-tal teamleden deze avond voor een perfecte en vlotte bediening bezorgden voor de aanwezigen. Door hun fluorescerende t-shirt waren deze personen opmerkelijk zeer goed zichtbaar tussen de menigte.
Alle geïnteresseerden konden een gepersonaliseerde t-shirt ter plaatse laten maken dankzij King & Kong. Eveneens een grappige foto als aandenken kon je laten nemen in een kader met zijn logo en het snorretje. Je kon zelf nog wat bijbehoren uitkiezen uit het assortiment. Tussen het publiek waren een aantal jeugdige aanhangers met retro glitter en glamour kleding te bewonderen
De show bracht Younes met zijn dansteam in een origineel passend logoprint maatpak met zwart hemd en bijpassende das. Zijn Fred Astaire wit-zwarte schoeisel vormden een perfecte combinatie met zijn outfit. De danseressen - met I love Younes shirt en jeanssalopet, inclusief snorprints en toebehoren zoals zwart brilletje en fluoriserende snoroorbelletjes - waren super energiek met artistieke zwierige danspasjes.
De gastoptredens werden traditie getrouw met hart en ziel vertolkt door o.a. ex-prins Nick van den Orend, de Joe met zijn 3 dansers, Charloes (Orend) met haar dansleden, het twaalfkoppige oranje team van de Salami in flower power stijl, Evy als kandidaat voor den Orend en Svenneken die rechtstreeks van zijn eetfestijn kwam.
De onthulling van het supergrote zeil op het podium met Younes zijn eigen karikatuur is gebaseerd op de film van UP. Hier gaat het belfort van Aast in de lucht met de nodige ballonnen. Dit meesterwerk werd ingezet met spetterend vuurwerk, glitterende party poppers die knalden bij het begin van zijn showgedeelte. Regelmatig werden op het grootste podia special effects met vuurwolken gebruikt wat door het publiek als een warmtebron werd aangevoeld en een zeer aangename warmte in de zaal verspreidde.
Wij volgen met argusogen al de activiteiten die de prinsenverkiezing nog zullen voorafgaan en wensen alle kandidaten een fijne campagne toe!
foto's: Koen de Vogelaere (Carnavalaalstkoentje) & Hans Stieperaere